Skrevet af Henrik Thomsen, deltager på kurset
Deltagerlisten var kortere, end det før er set, og sne og smeltevand gjorde det koldt for fusserne, men ellers var alt i top, da OK Snab indbød til Sydkredsens teknikkursus den 21. februar. Der var godt selskab, højt humør, stort engagement, fantastisk undervisning og praktisk træning i et rigtig godt tilrettelagt program.
Efter velkomst og rundstykker var der undervisning med fokus på kompas, kurver og grov-/finorientering. Så var det direkte ud i Nørreskoven for at træne kompaskurs og kurveløb, afsluttende med en bane, hvor man kunne kombinere de indlærte teknikker på kort med eller uden stier. Så var det godt at komme ind i varmen til tørt tøj og medbragt frokost!
Bagefter var der frit valg mellem et spændende teknikoplæg, hvor Ulrika delte ud af sin store erfaring, og et mere specifikt oplæg, hvor Henning lagde op til eftermiddagens løb. Løbet foregik i Tirsbæk, hvor man frit kunne kombinere mellemsvær, kort svær og lang svær (alle med eller uden stier på kortet) med valgfri ekstra sløjfer med særligt fokus på kurveløb. Det var rigtig godt og lærerigt, men også pivkoldt. Vel hjemme i klubhuset kunne jeg konstatere, at mine tæer havde antaget Snabs klubfarve (og her tænker jeg ikke på rødt).
Nå, det hjalp gevaldigt med et varmt bad, og bagefter var der kaffe og ølkage, mens der i O-Track blev nørdet kurveløb på storskærm. En god afslutning på en forrygende dag med o-løbsteknik og fællesskab om vores dejlige sport.