Sidste træning inden sommerferien er onsdag den 24. juni. Her mødes vi på Skovlegepladsen i Søndermarksskoven. Der er mulighed for at deltage i FIDUSLØB for alle eller i POINTLØB som kun er for mini-, begynder- og let-gruppe. Vi opfordrer alle børnefamilier til at vælge FIDUSLØBET, hvis jeres børn har mod på en lidt sværere og anderledes udfordring.
Regler for FIDUSLØB: Det handler om at finde så mange poster som muligt på 60 minutter. Kun få poster er indtegnet på det udleverede kort. Posterne skal findes ved brug af kort, fotografier og løsning af opgaver. Et godt kendskab til Søndermarksskoven og dens historie er en fordel.
Alle poster giver point. Hvis man klipper en forkert post, så trækker man lige så mange point fra, som posten ville have givet. Ligeledes mister man én post for hvert minut man kommer for sent i mål. Vi fratrækker de poster, som giver flest point først.
Der kåres en vinder i hver klasse. Vinderen er den, som har fået flest point i klassen, når eventuelle fejlklip og tidstab er trukket fra.
Der løbes FIDUSLØB i 3 klasser: Familie, 2-mandshold og individuelt.
På familiehold må man være så mange man vil. Dog skal børn være under 13 år. Holdet må ikke dele sig. Man skal løbe sammen hele vejen.
To-mandshold er for alle. F.eks kan mindre erfarne løbere være sammen og hjælpe hinanden. Eller at den erfarne løber kan hjælpe en mindre erfaren. Holdet må ikke dele sig. Man skal løbe sammen hele vejen.
Individuelt er for alle, der har mod på selv at finde rundt i skovens udfordringer.
Regler for POINTLØB: Her er alle posterne indtegnet på kortet, som man kender det fra normal træning. Men man vælger selv i hvilken rækkefølge man vil tage posterne. Det handler om at få flest muligt poster indenfor en fastsat tidsramme.
Der kåres en vinder i POINTLØBET for hver gruppe / klasse.
Deltagere til FIDUSLØB skal være klar og omklædt kl. 17.30. Derefter gives instruktion, og løbet starter umiddelbart efter.
Deltagere til POINTLØB skal møde kl. 17.15 og være klar og omklædt kl. 17.30, hvor løbet startet umiddelbart efter.
Tilmelding via OK SNAB's tilmeldingssystem er nødvendig for alle deltagere i FIDUSLØBET.
Efter løbet håber vi, at mange har lyst til at blive og spise jeres medbragte mad og drikke. Der er borde og bænke på legepladsen og masser af muligheder for leg.
Vi håber at se en masse børn og voksne
Hilsen fra Karina, Louise og Kate.




