39 børn/unge fra Sydkredsen deltog i den første udgave af Ungdomsstafetten – Syd, og næsten 30 forældre var med som hjælpere/postudsættere/skygger mm. Det gav en helt særlig stemning at det kun var børn/unge der løb med og mod børn/unge. Der blev løbet, heppet og hujet og alle gav den max gas i skoven.

DSC 0577Holdene var blandet på tværs af klubber, alder og niveau, inspireret af stafetten på U1 sommerlejren. Efter løbet hjalp alle med at pakke sammen - og så var der pastasalat, leg og hyggesnak.

Det hele foregik søndag d. 9/6 i Sønderskoven i Vejle med Morten fra Odense Orienteringsklub og Lars fra OK SNAB som værter. Og for værterne var deltagernes antal, engagement og høje humør over al forventning. TAK til alle for en fantastisk dag. Og pyt med at det regnede lidt..

ustafet 2 300Det nye format udspringer af arbejdet i Børn- og Ungeudvalget i DOF og Udvalget for nye Konkurrencestrukturer, der er kommet med forskellige ideer til, hvordan man kan gøre o-løbskonkurrencer mere attraktive for børn og unge

Læs DOF`s artikel om arrangementet her

Og oplev stemningen gennem billeder og video her