Der blev løbet stærkt i weekenden da DM Sprint og DM Sprintstafet løb af stablen i Fredensborg.  En hel del snab'ere havde taget turen over bælterne og derfor var vi stærkt repræsenteret i begge discipliner. Særligt vores dygtige eliteløbere var talstærkt tilstede, og fik udfordret både teknikken og fysikken i Fredensborgs gamle stræder. Søndag blev det kvitteret med en flot flot GULDmedalje i DM Sprint stafet 2024 i D/H21!!

skift dm sprint 2024Lørdagens DM Sprint satte løberne på prøve allerede fra første post, idet der var mange korte intense stræk fra start, hvor man virkelig skulle holde tungen lige i munden - og det satte også sit præg på resultatlisten. Herefter var der et par længere stræk, og så gik det ellers slag i slag rundt i Fredensborg, inden målposten kunne stemples og vejret kunne trækkes igen.

Malin sprint 2024Malin Agervig Kristiansson løb sig til en flot flot Sølvmedalje i D21 i det hurtige felt.

Men også i de yngre ungdomsklasser (og enkelte ældre klasser ;o)) stod der snab'ere på startstregen, og der blev gået til stålet på banerne. I D12 gav Caroline Sørensen den hele armen og tog en flot Bronzemedalje. I H40 blev det til bronze til Lars Jakobsen og i D45 kunne Louise Gjørup også løbe sig til bronzen. Kæmpe stort tillykke!!

Resten af Snab'erne havde supergode og flotte løb, men den intense start på banerne, tog lige nogle sekunder af løbstiderne, og dermed endte de lige udenfor podieplaceringerne.

Søndag stod den så på DM Sprintstafet i den sydlige udkant af Fredensborg: Asminderød. OG sikke et drama - Banerne forløb i spændende og afvekslende villakvarterer, men gav rigeligt med udfordring - især lige efter publikumpassagen havde mange af førsteholdene ikke fået stemplet den næste post, og dermed udgik de af konkurrencen. Flere - heriblandt også 2 snab'ere - fik heller ikke stemplet publikumsposten i første omgang, fordi den var puttet lidt, og det tilføjer jo voldsomt mange ekstra sekunder på tiden, at løbe tilbage.

dm sprint guld 2024I Eliteklassen var OK Snab's førstehold fuldstændig overlegen - Ida Agervig Kristiansson fik slået et gevaldigt hul allerede på førsteturen, så den føring kunne ingen tage fra dem - Jeppe Edvardsen løb en overbevisende andentur, Linus Agervig Kristiansson lige så overbevisende på tredjeturen, og tilsidst Malin Agervig Kristiansson i mål. Virkelig en vanvittig flot præstation!!

Men på grund af de mange missede poster på de andre klubbers førstehold, blev det lige pludselig også spændende for Snab's andenhold. Her lagde Inge Jakobsen sikkert fra land, og kunne sende Magnus Dewett ud på jagt på andenturen sådan nogenlunde midt i feltet. Det gør han fuldstændig fantastisk og Rasmus Edvardsen fortsætter den sublime indsats, og sender sidsteløberen ud i 3.placering. Det holdte desværre ikke hele vejen hjem - en overset spærring sender Louise Gjørup ud på en længere omvej, så en samlet 7.plads (ud af 26 startende hold) bliver enden på det eventyr.

caroline sprint 2024I D/H12 stiller OK Snab også et stærkt hold - Oskar Gjørup Larsen er førsteløber. Han taber tid først på banen, og sender Caroline Sørensen ud i 3.placering - det tager hun fuldstændig køligt, og løber den bedste tid på andenturen. Alberte Lindorf ligger kontrolleret fra land på sidsteturen, og fortsætter den flotte præstation, og samlet ender D/H12-holdet med Sølvmedaljen. Kæmpe tillykke!!

uu sprint 2024Også i D/H16 stiller OK Snab et hold. Her løber 2 løbere Svær, og den mellemste Mellemsvær. Der var stærke hold blandt de andre klubber, men både Alfred Balslev Pedersen, Marie Fjordside Pagh og Sofie Henningsen gav den hele armen, og høstede gode erfaringer.

Hillerød Danhostel var bolig for en stor del af delegationen fra OK Snab, så det endte med hyggelig fællesspisning lørdag aften og masser af leg på plænen. Alt i alt en fabelagtig weekend, men gode og intense løb og fights. Vi er så klar på DM Sprint og DM Sprint stafet igen næste år - det er bare en fest.

KÆMPE stort tillykke til alle medaljevinder - størst af alt selvfølgelig DM GULD i Sprint Stafet - Ida, Jeppe, Linus og Malin!!.

D16 sprint 24

Læs DOF`s reportager fra DM sprint og DM sprintstafet her:

og se resultater, billeder og andet godt på FIF Hillerød's hjemmeside her

Billeder taget af OK Snab, kan ses her

mad sprint 2024