Bredde strategi, WM, divisiomsmatch

Endelig blev det rigtig sommer og jeg kan sidde her på terrassen og skrive nyhedsbrev nr. 25 mens jeg nyder den lune sommer aften og udsigten til Nørreskoven. Jeg kan også tænke 8 år tilbage, hvor jeg skrev det første nyhedsbrev, der blev introduceret efter udgivelsen af sidste nummer af vores klubblad Snab-nyt, hvorefter al kommunikation har været digital via hjemmesiden og med nyhedsbreve fra o-service. Det er lykkes os at have en aktiv hjemmeside, og nu hvor Helle har prioriteret primært at lægge kræfterne i talent- og eliteudvalget, er det dejligt, at det er lykkes hende at lave en plan over ønskede indlæg til hjemmesiden, som er uddelegeret til jer, hvilket jeg ser frem til vil give mange og varierede indlæg på hjemmesiden.

Foråret har budt på høj aktivitet og mange flotte resultater, hvor især Morten Ørnhagen Jørgensen med 2 DM guldmedaljer og Magnus Dewett, der med en overbevisende indsats ved udtagelsesløbene på Fanø kvalificerede sig til Junior WM, der foregår i Norge med sprint som første løb den 5. juli. Det bliver spændende at se, om Magnus med sin målrettede indsats vil afslutte junior karrieren med et top resultat til WM.

I bestyrelsen er der blevet tid til at arbejde videre med bredde strategien, hvor vi har evalueret hvad, der fungerer godt, og hvad vi godt kunne tænke os at optimere. Vi er i den forbindelse opmærksomme på, at mange yder en stor indsats, og det på mange måder vil være godt blot at kunne fastholde vores aktivitetsniveau. Vi er ligeledes bevidste om, at 2 år med DM har trukket hårdt på flere af klubbens nøgle ressourcer. Derfor er handlingsplanen fra breddestrategien tilrettelagt, så mange aktiviteter kommer til at ligge i vinteren 2015/2016, når DM mellem den 29. august forhåbentlig er vel overstået. Nogle af de ting vi vil se på, er bedre tilbud om klubture, læringsture for voksne og optimering af vores træningskoncept med særlig fokus på bedre træningstilbud om vinteren for både børn og voksne. Går du rundt med ønsker til træningen eller andet, er du altid velkommen til at kontakte en i bestyrelsen

Næsten inden sommerferien er ovre, starter en stribe attraktive løb, så det er vigtigt at få planlagt og tilmeldt sig i hvert fald de første løb. Det gælder bl.a. JFM, som du kan læse mere om på hjemmesiden.

I forårets første division match vandt vi 2 matcher og tabte knebent til Kolding. Det betyder, at skal pokalen til Vejle, så skal vi gerne være i stærkeste opstilling til den anden match, hvor vi skal løbe den 23. august i Oksby, der ligger mellem Varde og Blåvand. Benyt lejligheden til at støtte klubben, prøve noget anderledes terræn end Nørreskoven og slut så af med en stor velfortjent is ved Blåvand Strand. Bliver vi nummer et eller to er vi kvalificeret til landsfinalen, der løbes den 27. september i Brødeskov i Nordsjælland og skulle det glippe, skal vi samme dato løbe om at blive i første division.

Her i juni har DGI introduceret klubliv Danmark, hvor Snab er blevet registreret som klub. De arbejder samtidig på at få butikkerne til at tegne mikrosponsorater og der er i øjeblikket tilmeldt mere end 300 butikker, hvoraf mange er web butikker. Nu er det op dig, din familie og venner at tilmelde jeres Dan-Kort til Klublivdanmark, dermed får klubben et bidrag af købet, hver gang du handler i de butikker, der er med i Klublivddanmark. Det påvirker ikke din pris og afregnes let over Nets, der administrerer Dan-kortet. Se mere på Klublivdanmarks hjemmeside.

God tur til alle jer der skal prøve kræfter med fremmed o-terræn, hvor jeg har hørt om deltagelse i Norge, Sverige, Frankrig og Slovenien.

God sommer til alle

Henrik