VM, Generalforsamling, ny formand, arrangementer og løb 2016

Sportsligt sluttede 2015 med at Magnus kunne afrunde en flot junior karriere med udtagelse til senior landsholdstruppen i 2016, hvilket er ret imponerende af en første års senior. Rigtig flot og nu bliver det spændende at følge om det også lykkes Magnus at blive udtaget til VM m.m. Snab kan således se tilbage på endnu et år med mange flotte sportslige resultater og høj aktivitets niveau, men al dette og meget mere kan du læse om i beretningen for 2015, der bliver udsendt i god tid inden generalforsamlingen, der bliver afholdt onsdag den 3. februar.

VM

IOF har besluttet at adskille VM, så der hvert andet år bliver holdt skov VM og hvert andet år bliver holdt et by VM med 4 sprint discipliner. Snab er af DOF og Trekantområde Danmark blevet opfordret til at gå med i ansøgning om at få det første rene sprint VM til trekantområdet i 2020. Det bliver et partnerskab mellem DOF, Trekantområde Danmark og klubberne GORM, KOK, FROS og Snab med DOF som den sportslige ansvarlige. Finansieringen kommer fra Vejle, Fredericia, Kolding kommune og Trekantområde Danmark, der er parat til at bidrage med 2 – 2½ millioner kr. Der er ingen tvivl om, det bliver et stort arrangement, hvor der også forventes afholdt publikumsløb, så derfor vil bestyrelsen gerne sikre sig medlemmernes opbakning på generalforsamlingen.

Generalforsamling

På generalforsamling skal klubben også vælge ny formand, da jeg efter 14 år har valgt at stoppe. Det har været 14 spændende år, hvor Snab har gennemgået en kæmpe udvikling startende med VKU projektet og efterfulgt af klubudviklingsprojektet med Vejle Kommune ifm. indgåelse i EliteVejle. Alt dette er kun lykkedes, fordi jeg gennem hele perioden har haft fuld opbakning fra medlemmerne og en bestyrelse, der har været parat til at yde en kæmpe indsats. Sportsligt har de senere år desværre været præget af skader, så nu må det være tiden at lade nye og mere aktive kræfter komme til. Bestyrelsen forventer at være klar med en formandskandidat til generalforsamlingen Line har af personlige årsager valgt at trække sig fra bestyrelsen og bestyrelsen arbejder på at finde en suppleant til den resterende valgperiode.

DOF akademi

DOF afholder igen i år DOF akademi, som er en fælles uddannelsesdag med mange forskellige tilbud. Jeg håber mange vil benytte lejligheden til på den måde at bringe ny viden hjem i klubben.  Se indbydelsen her

Arrangementer i 2016

Den 30. april deltager vi i den landsdækkende Find vej dag, hvor vi igen har valgt Skovlegepladsen i Sønderskoven som udgangspunkt.

Den 5. juni arrangerer vi Vejlestafet i Sønderskoven.

Den 28. august arrangerer vi B-løb i den vestlige del af Munkebjerg.

Løb i 2016

Til påskeløbet er der ikke arrangeret klubtur, da det arrangeres af Kolding og Melfar og foregår i Stenderup og Fovslet. Vil du gerne på tur i det tidlige forår, så er Nordjysk 2-dages den 11-13. marts i Skagen en god mulighed.

Bestyrelsen har endnu ikke planlagt flere klubture i 2016, men det forventes at der bliver tur til Vestjysk 2-dages den 25-26 juni i Husby.

I divisionsmatchen skal vi løbe den 10. april i Marbæk og den 18. september i Kelstrup. Finale og op/ned rykningsmatch afvikles den 9. oktober. Håber I allerede nu vil reservere datoerne.

Ændringer i reglementet betyder at nogle DM’erne i 2016 er flyttet til nyt tidspunkt på året.

DM

Skov