Det har været et godt forår med endnu større aktivitet end de forrige år. Vores ugentlige træning er meget populær. I år er træningsplanen også mere varieret med intet mindre end 10 forskellige løbsområder, heraf to helt nye, nemlig Brejning og Hastrup. Rigtig mange gode træningsområder er med i planen. Denne variation af gode skove sammen med basen hjemme i Nørreskoven, hvor vi også har hyggelig fællesspisning sammen, er et attraktivt mix! Mange gør en stor indsats og det bærer frugt.

På alle fronter er aktiviteten i top. Også på højeste eliteniveau, hvor Magnus Dewett fortsætter sin fremgang ved at vise god stabilitet ved forårets EM i Schweiz. Her opnåede han en 25. plads på sprinten og en 33. plads i et meget krævende mellemdistance-terræn. Det lover godt for fremtiden, og vi skal allerede nu holde godt øje med ham. Magnus er med på det danske hold ved det kommende VM i Letland, der starter allerede nu på lørdag d. 4/8. Han løber sprint, mellemdistance og stafet. Følg med live på internettet. Det bliver helt sikkert spændende.

Vi har også været repræsenteret til årets EM i orienteringsløb for ungdomsløbere (EYOC), der for godt en måned siden blev afviklet i Bulgarien. Her var Eva og Morten Ö. Jørgensen med og Felix Isaksen var udtaget som reserve. Morten opnåede en rigtig flot 4. plads på den lange distance. Tillykke med det!

En anden ting jeg lige vil nævne er Snabs engagement i U1 sammenhæng (børn op til 13 år). Der har været rigtig mange børn med på vinterens weekendsamlinger, og på sommerlejren, der blev afholdt på Kronhede Lejrskole, var der ikke mindre end 14 børn og 9 voksne med. En sjov og fornøjelig uge for både børn og voksne. Der plads til endnu flere næste år.

I foråret fik Snab også sin ilddåb som sprint-arrangør. Det var Jysk-Fynske mesterskaber, der var på spil, og løbet blev afhold på vores nye sprint-kort over Brejning. Flot vejr, godt humør og velgennemført arrangement.

Når efterårssæsonen starter skal vi være aktive igen. Det begynder allerede med Jysk Fynske mesterskaber som afholdes i vores nabolag – nemlig i Hårsbjerge Plantage ikke så langt fra Thyregod. Weekenden efter er der igen løb i nabolaget – denne gang DM Mellem i den øverste del af Grejsdalen. I samme weekend står vi desuden selv for at afvikle årets udgave af Midgårdsormen – i Hastrup Plantage. Jeg håber at så mange som muligt vil komme og være med til disse arrangementer, enten som hjælper eller som deltager.

Men efter den travle weekend med både DM Mellem og Midgårdsormen kommer en endnu vigtigere begivenhed – nemlig årets anden divisionsmatch! D. 2. september skal vi stille med det største hold nogensinde! Kom og vær med. Vi skal løbe i Trelde Skov, som jo også er lige om hjørnet. Sæt kryds i kalenderen, hvis det ikke allerede er gjort.

Men der skal sættes flere krydser, for vi regner med igen i år at kvalificere os til divisionsfinalen. Denne afholdes i Store Hareskov på Sjælland d. 7. oktober. Vi satser på at lave en fælles bustur derover med afgang tidligt om morgenen. Vi er de senere år blevet nr. 5 ud af de 6 klubber der deltager, men et af klubbens mål er at forbedre os her, så vi håber virkelig at mange vil bakke op.

På arrangementssiden har vi også andel i det kommende verdensmesterskab, der jo skal afholdes i Trekantområdet i 2020. Allerede sidst i september skal der afholdes et slags ”for-VM”, Euromeeting. Her kommer landshold fra mere end 10 lande og løber sprintstafet, knock-out sprint og almindelig sprint i henholdsvis Kolding, Assens og Christiansfeld. Flere af klubbens medlemmer bidrager til planlægningen, og der vil også blive behov hjælpere ved selve afviklingen.

Til oktober gentager vi succesen fra sidste år med en klubtur til det svenske. Denne gang bliver målet Trollhättan, hvor vi jo har lokale klubmedlemmer (familien Kristiansson), der vil hjælpe og guide os. Vi glæder os til at prøve kræfter med deres terræner. Om søndagen vil vi deltage i et lille stævne i Gøteborg, før vi atter rejser hjem til DK.

Lige nu er mange sikkert på vej hjem fra ferie. Nogle har været ude at løbe o-løb i spændende udenlandske skove og vist Snabs klubfarver frem. Det bliver sjovt at høre om. Jeg håber, at alle har tanket god energi og er klar til eftersårssæsonen.

Vi ses d. 15. august, hvor vi starter vores klubtræning i Tirsbæk!

Flemming